Відкрите суспільство

«...кому підпорядковується публічна влада, кому підпорядковується верховна влада в країні - бандитам або громадянам країни? До того часу, поки це питання не вирішене, ніякі інші питання не можуть бути вирішені.»

Андрій Іларіонов

«Янукович – людина старого кримінального складу, яка має свої ігри «за поняттями». У тому світі не ухвалюють закон в принципі. Така людина може говорити про закон, але кримінальний світ не любить закону... Карні злочинці в таборах говорили політичним: ви прийдете до влади і знову мене посадите, оскільки моя справа – обійти закон, а ви хочете привести суспільство до закону»

Євген Сверстюк, доктор філософії, політв'язень радянського режиму.

четвер, 23 червня 2011 р.

Відкритий лист Валерія Іващенка. Київ, СІЗО, 21 червня


Події, що відбулися останнім часом (і особливо минулого тижня) змушують мене, Іващенка Валерія Володимировича, звернутися до засобів масової інформації, усіх небайдужих журналістів з особистим проханням донести до громадськості, суспільства, а також до влади (якщо вона захоче почути) мою власну оцінку ситуації, в якій я опинився і знаходжуся вже протягом десяти місяців.
Хочу зробити це напряму – без посередників та чиїхось тлумачень і інтерпретацій, щоб виключити найменші неточності чи викривлення інформації.
Перш за все, повинен наголосити, що моє рішення розпочати голодування не є спробою наслідувати або копіювати чиїсь дії, це не акт відчаю – це виявлення протесту в його крайній формі, до якої мене примусили необ’єктивність, заангажованість і упередження Печерського районного суду, що розглядає порушену проти мене кримінальну справу.
Ще донедавна у мене залишилася надія – ні, скоріш ілюзія, – на можливість об’єктивного, всебічного, повного і справедливого розгляду судом моєї справи.
Я, громадянин України, який багато років чесно і бездоганно їй служив, на сьогодні за усіма законами та канонами права є людиною невинною – доки не доведено протилежне. І тому маю право – рівне з правом сторони обвинувачення, на захист у суді своїх інтересів, і суд повинен забезпечити мені таку рівну можливість.
Але і ця хитка ілюзія, на жаль, вже остаточно зникла після того, як суд вкотре продемонстрував свою залежність і керованість з боку Генеральної прокуратури.
Я і мої захисники в черговий раз переконались у цьому під час судового засідання 16.06. 2011 р.
Клопотання про зміну мені запобіжного заходу, обґрунтоване і аргументоване захистом, відхилено судом без дослідження цих обґрунтувань і аргументів, точніше, при їх повному відвертому ігноруванні та однозначній орієнтації на підтримку виключно позиції обвинувачення.
Хоча у клопотанні йшлося про прийняття рішення на цілком законних підставах (ст. ст. 148-151, 165, 165-1 КПК України) – обрання іншого, передбаченого законом запобіжного заходу.
В ситуації, коли я гостро потребую спеціалізованої і кваліфікованої медичної допомоги (яку неможливо отримати в умовах позбавлення волі), відмова суду в задоволенні клопотання означає відмову мені в одному з невід’ємних прав людини – праві на належну медичну допомогу.
Отже, мій протест – це протест проти несправедливості і свавілля з боку тих державних органів, саме які і мають стояти на сторожі законності, панування права та здійснювати справедливе правосуддя.
Це – моя спроба привернути увагу громадськості до фактичної відсутності цього справедливого правосуддя!
Друге, про що я хочу обов’язково сказати і що мене бентежить і обурює, як протягом усього періоду слідства (і досудового, і вже судового) нав’язливо формується образ-стереотип, де є безперечний факт, що я вчинив службовий злочин, «реалізувавши…», «продавши…», «незаконно відчуживши…» тощо – ДП «Феодосійський судномеханічний завод».
Я це категорично заперечую.
1) Мене звинуватили втому, чого я ніколи не робив: слідство визнало як незаконне відчуження майна ДП «ФСМЗ» – я до цих дій не маю ніякого відношення.
2) Слідство дозволило собі тлумачення погодженням мною плану санації заводу як надання дозволу на реалізацію його майна, що з правової точки зору не витримує будь-якою критики. Навпаки, я погодив план із застереженням (доповненням), яке зобов’язувало керуючого санацією при відчуженні будь-якого об’єкту підприємства перед тим обов’язково отримати окремий дозвіл Міноборони на таке відчуження. Цей дозвіл, крім того, що він повинен мати форму офіційного документа з відповідними реєстраційними реквізитами (даними), Міноборони мало попередньо погодити у Фонді державного майна. Всього цього зроблено не було, і в цьому також полягали незаконність відчуження і реалізації майна заводу.
3) Відповідно до законодавства план санації стає чинним як документ лише після його затвердження Господарським судом – саме це рішення (а не попереднє погодження) несе у собі правові наслідки.
4) Слідство звинуватило мене також і у пособництві керуючому санацією у вчиненні ним незаконних дій, хоча документи, що містяться у справі, навпаки спростовую таке абсурдне припущення.
Абсолютно аналогічні за змістом документи щодо інших фігурантів справи, на відміну від мене стали підставою для прийняття слідчим рішення про відмову у порушенні проти них кримінальної справи по цій статті обвинувачення (посібництво).
Все це я вважаю необхідним обов’язково розповісти, тому що практично у всіх повідомленнях ЗМІ, що стосується моєю справи, довідково зазначається, що Іващенко В.В. обвинувачується «у незаконному продажу заводу», «у незаконному наданні дозволу на відчуження майна» тощо.
 «Метод повтору спрацьовує: у свідомості тих, хто читає, закріплюється усталений стереотип – Іващенко таки вчинив те, в чому його обвинувачують.
Тому і хочу бути почутим: я ніколи, де б не служив, не працював (у тому числі – виконуючи в 2009 році обов’язки міністра оборони України), не вчинив жодної протиправної, протизаконної дії. Навпаки, все своє свідоме життя я віддано і чесно служив, працював, максимально приносячи добро і користь людям і країні, служінню якій я себе присвятив.
Це не лише мої слова, це можуть підтвердити – і підтверджують багато людей, хто мене знає: друзі, соратники, колеги, мої рідні, діти, близькі.
Ще раз відповідально, свідомо говорю: жив і живу за принципами, на яких був вихований, моє добре ім’я, репутація для мене важливіше за здоров‘я, честь – вище за життя.
Тому боротися за свою честь і добре ім’я я буду усіма можливими способами, скільки вистачить здоров’я і життєвих сил.
Вірю, що доб’юся правди.
Дякую всім, хто вірить мені і тим підтримує мене у важкий час.
Валерій Іващенко                               23.06.2011 11:36

Немає коментарів:

Дописати коментар